مشکلات رایج گوشی های شیائومی چیست؟
نوشته شده توسط : پارس ارتباط

شیائومی گوشی‌های زیادی با کارایی و عملکرد بالا را ارائه کرده و هر یک از سخت‌افزار متنوعی بهره برده‌اند. از سوی دیگر گوشی‌های شیائومی همیشه به جدیدترین سخت‌افزارها مجهز بوده‌اند و رقابت خوبی با دیگر برندهای مطرح دنیا دارند. در واقع همه چیز در این برند دست به دست هم داده است تا شیائومی خیلی سریع رشد کند و برخلاف اپل و سامسونگ که سرعت رشد پایینی داشتند، شیائومی با سرعت بالایی رشد کرده است.

تلفن‌های شیائومی دارای سیستم‌عامل MIUI هستند که استفاده از آن بسیار سریع و روان است. Xiaomi با هر بار به‌روزرسانی نرم‌افزار خود، بر پایدارتر کردن و آسان‌تر شدن کار با سیستم‌عامل خود تمرکز کرده است. در ادامه به برخی از مشکلات گوشی شیائومی اشاره می کنیم.

 

عدم آنتن دهی گوشی شیائومی

بی شک تا کنون با مشکلات و اختلالاتی در زمینه آنتن دهی گوشی موبایل و قطع شدن آنتن موبایل مواجه شده اید. در این شرایط آنتن دهی مختل شده و بعضا دسترسی به شبکه مورد استفاده به طور کلی قطع خواهد شد. عوامل مختلفی بر کیفیت آنتن دهی گوشی های هوشمند تاثیر گذار می باشد. ممکن است مشکل از اپراتور باشد و یا یک عامل بیرونی سیگنال دهی را مختل کرده باشد. گاهی هم گوشی ایراد دارد که این ایراد یا در بخش های نرم افزاری است و یا ناشی از خرابی قطعات سخت افزاری می باشد. در هر صورت تا ندانید مشکل از کجاست، نمی توانید مشکلات آنتن دهی گوشی شیائومی را برطرف کنید. باید برای شناسایی مشکل گوشی شیائومی خود به مراکز تعمیرات گوشی شیائومی مراجعه نمایید.

مشکل داغ شدن گوشی

یکی از رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی داغ شدن آن است. اگر احساس کردید که گوشی‌تان بیش از حد داغ شده، اول از هر چیزی بهتر است اقدامات زیر را انجام دهید.

نگذارید که گوشی بیش از حد شارژ شود. پس از پر شدن باتری، دستگاه را از شارژر جدا کنید.

حین شارژ شدن دستگاه، از آن استفاده نکنید. استفاده و کار بار تلفن هنگام شارژ، باعث داغ شدن گوشی می‌شود.

بازی کردن بیش از حد با گوشی، از دیگر دلایل داغ شدن آن است. بهتر است با فاصله زمانی با آن بازی کنید.

همچنین مطمئن شوید که هنگام تماس تلفنی، دیتا وGPS گوشی خاموش است. زیرا برقراری تماس تلفنی به خدمات و سرویس‌هایی نیاز دارد که ممکن است با روشن بودن چیزهایی نظیر دیتا و GPS و … با داغ شدن گوشی مواجه شوید.

با انجام مراحل فوق دمای گوشی را به حالت طبیعی برمی‌گردد، اما اگر احساس کردید که مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است گوشی را به مرکز خدمات یا مراکز تعمیرات موبایل ببرید.

ضعیف بودن باتری

اگر جزء معدود صاحبان گوشی شیائومی هستید که با مشکل باتری مواجه شده‌اید، بهتر است قبل از هرچیزی موارد زیر را مطالعه کرده و امتحان کنید.

برطرف کردن مشکل باتری گوشی های شیائومی:

اول از همه، حتما اپلیکیشن‌های متفرقه را حذف کنید.

سپس به تنظیمات گوشی بروید و گزینه‌ی Power Saving را فعال کنید. قابلیت battery saver یا همان صرفه جویی در باتری که توسط سازندگان در گوشی شیائومی فراهم آمده، برای حل این مشکل موثر است.

سعی کنید که location Services یا سرویس‌های مکان را فقط در صورت لزوم روشن کنید.

دیتا تلفن را نیز فقط در صورت لزوم روشن کنید. زیرا روشن بودن دیتای شبکه باتری را زودتر از حد معمول خالی می‌کند.

همچنین برنامه‌هایی مانند فیسبوک که نیازمند سرویس‌‌های زیادی در پس زمینه برای اجراست را حذف کنید. زیرا برنامه‌های این چنینی می‌توانند عمر باتری گوشی را کاهش دهند.





:: برچسب‌ها: مشکلات رایج گوشی های شیائومی,تعمیرات موبایل شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: